JOIN CODE: ginsystem

vineri, 29 ianuarie 2010

Axiomele NLP - 4

Salutare,
Dupa ceva vreme de pauza am revenit. Am ajuns la axioma numarul 4.
Oamenii au in ei toate resursele necesare pentru succes.
Ce vrea sa insemne asta?
Hai sa vedem ce poate insemna resursa. In Dex gasim "rezerva/sursa/mijloace ce pot fi valorificate la un moment dat". Ok. Gasim de asemenea pentru adjectivul necesar urmatoarea definitie/explicatie "care nu poate lipsi; trebuincios; indispensabil". In acest caz putem spune "Oamenii au in ei rezervele ce pot fi valorificate la un moment dat, care nu pot lipsi in acel moment dat."
Cam complicat nu? Hai sa simplificam. Oamenii detin mijloacele care le sunt de nelipsit cand au nevoie.
Ce a vrut sa spuna poetul?
In principiu, aceasta axioma este destul de simpla. Oamenii deja detin mijloacele pentru a rezolva orice situatie. Putem spune ca noi toti putem rezolva orice situatie daca suntem destul de atenti sa cautam in interiorul nostru acele mijloace care sunt determinante pentru a avea succes.
Ok. N-o sa-mi spui acum ca toti putem avea succes! Daca e asa de ce unii au si unii nu au?
Raspunsul este simplu. Unii au capacitatea de a-si cauta si descoperi resursele iar altii au nevoie de ajutor in aceasta directie. Le lipseste rabdarea sau dorinta sau cunostintele pentru a descoperi in rutinele proprii acele resurse. Iar in acest caz cand spun rutine ma refer la acele procese constiente sau inconstiente care sunt efectuate cu oarecare regularitate si care pot aduce rezultate si valoare adaugata sau nu.
La ce imi foloseste asta?
In primul rand pentru a constientiza ca exista momente in care folosesc doar o parte din resursele pe care le detin. Constientizand acest aspect pot sa incep sa fac o analiza asupra rutinelor cu care lucrez in viata de zi cu zi si sa determin care dintre acestea ma ajuta in atingerea succesului si care sunt doar niste lesturi care le car si produc ZERO efecte.
In al doilea rand pentru a-mi dezvolta abilitatile necesare unei cautari mai atente printre resursele mele astfel incat sa pot gasi acele rezerve si mijloace care pot fi valorificate.
In al treilea rand pentru a putea privi fiecare situatie in parte cu calm si pentru a-mi oferi posibilitatea unei analize si reactii in echilibru cu situatia in cauza.
In

3 comentarii:

  1. In principiu sunt de acord. Dar revin la rutina. Nu cred ca exista rutine ce produc zero efecte. Poate doar in ceea ce priveste utilitatea pentru un anumit scop. Dar, colateral, acele rutine sunt valoroase din punctul meu de vedere.
    Sa luam, din nou, ca exemplu, fumatul.
    Un nefumator imi spune ca, pe langa toate efectele nocive si financiare, e o pierdere de timp. Ceea ce cred eu, fara sa neg efectele nocive, e ca atunci cand fumez, imi iau o pauza in care sa-mi pun in ordine gandurile. Sau durerile de cap. Si totodata evit exprimarile de genul "Pierde vremea uitandu-se pe fereastra" ;)
    Si ar mai fi si alte exemple poate mai relevante decat acesta, dar...

    RăspundețiȘtergere
  2. Right! Nu exista rutine fara efecte. Cand spun ZERO efecte ma refer in directia in care doresc. Cele care sunt in alta directie sau, mai rau, contrare nu ma intereseaza. E momentul sa renunt la acel obicei.

    RăspundețiȘtergere